تعریف فطرت

مطالب دیگر:
بررسی فرآیند مونتاژ بلیدهای روتور توربین بخار مدل E TYPEبررسی معماری باغ های ایرانی و باغ شاهزاده ماهان در کرمان و طراحی هتل باغ پردیس کرمانشاهبررسی زندگینامه و سبک معماری و آثار میس وندروههگزارش كار درس مواد و روش هاي ساخت در كارگاه ريخته گريگزارش کارآموزی در شرکت کاشی و سرامیک الوندبررسی روشهاي استفاده از هيدروفرمينگ در كشش عميق و روش تحليل فرايند هيدروفرمينگگزارش کارآموزی در شرکت سرماآفرینبررسی جامعه شناسي نفاق از دیدگاه قرآنپروژه درس طراحی صنعتی 1 (فرآیند طراحی) با موضوع طراحی برای فضاهای پرت و کنجها .طراحی و پیاده سازی سایت با زبانهای برنامه سازی تحت وببررسی جامع نقش بر جسته هاي تخت جمشيدگزارش کارآموزی در شرکت صنایع چوب بابکبررسی تاثیر مهاجرت و حاشيه‌نشيني بر امنيت اجتماعي شهرها، نمونه موردی شهر مشهدبررسی معماری و بنای تاریخی مصلی مشهدگزارش کارآموزی در شرکت ارنيكاي مرندجزوه درس رياضيات مهندسي پيشرفتهبررسی وضعیت طبیعی و پناهگاه حيات وحش طشك و بختگان مقدمهبررسی اصول معماری و طراحی مجتمع های مسکونیدستورالعمل و نحوه آزمايش جرثقيلهاي سقفي در كارخانهبررسی کنترل بيولوژيک آفات با استفاده از حشرات
تحقيق تعریف فطرت|31018268|kqr
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تعریف فطرترا مشاهده می نمایید .

تحقيق
متشکل از 25 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::

کسانی که به زبان عربی آشنا هستند می‏دانند که وزن فعلة دلالت بر
نوع یعنی گونه می‏کند . جلسة یعنی نشستن ، و جلسة یعنی نوع‏
خاصی از نشستن . جلست جلسة زید یعنی نشستم به گونه نشستن زید ،
همانگونه که زید می‏نشیند نشستم . ابن مالک در الفیه می‏گوید: و فعلة لمره کجلسة و فعلة لهیئة کجلسة چنانکه گفتیم در قرآن ، لغت فطرت در مورد انسان و رابطه او با دین آمده است : « فطره الله التی فطر الناس علیها »یعنی آن گونه خاص‏
از آفرینش که ما به انسان داده‏ایم ، یعنی انسان به گونه‏ای خاص آفریده‏
شده است . این کلمه‏ای که امروز می‏گویند ویژگیهای انسان ، اگر ما
برای انسان یک سلسله ویژگیها در اصل خلقت قائل باشیم ، مفهوم فطرت را
می‏دهد . فطرت انسان یعنی ویژگیهایی در اصل خلقت و آفرینش انسان .
سخن ابن اثیر
یکی از کتب معتبری که در لغات حدیث نوشته شده است کتابی است به‏
نام النهایة از ابن اثیر که تا حد زیادی معروف است و چون می‏خواهیم از
مدارک معتبر شاهد آورده باشیم از این کتاب نقل می‏کنیم:
(1) همچنان که در لغات قرآن مفردات راغب کتاب‏ بسیار نفیسی است . راغب لغات قرآن را خیلی خوب ریشه شکافی کرده است‏ و ابن اثیر لغات حدیث را ابن اثیر در النهایه به مناسبت ، آن حدیث معروف را نقل می‏کند که (( کل مولود یولد علی الفطره ))...
( 2 ) (هر مولودی بر فطرت اسلامیه متولد می‏شود لکن پدران او )یعنی عوامل خارجی او را منحرف می‏کنند ، یهودی یا نصرانی یا مجوسی‏اش می‏کنند ، که درباره این حدیث بعد بحث می‏کنیم . چون‏ این حدیث را نقل کرده ، کلمه فطرت را معنی کرده است الفطر : الابتداء والاختراع . فطر یعنی ابتدا و اختراع ، یعنی خلقت ابتدایی‏
مقصود از خلقت ابتدایی که ابداع هم احیانا به آن می‏گویند خلقت غیر
تقلیدی است . کار خدا فطر است ، اختراع است ولی کار بشر معمولا تقلید
است ، حتی در اختراعی هم که بشر می‏کند عناصر تقلید وجود دارد ، یعنی چه‏ ؟
کارهای بشر تقلید از طبیعت است ، یعنی قبلا طبیعتی وجود دارد و بشر آن‏
را الگو قرار می‏دهد و بر اساس آن نقاشی می‏کند ، صناعی می‏کند ، مجسمه‏
سازی می‏کند .