تعلیم و تربیت از نظر نهج البلاغه

مطالب دیگر:
🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت نیرو ترانس در سال 86🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت نیرو ترانس در سال 87🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت نیرو ترانس در سال 88🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت نیرو ترانس در سال 89🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت نیرو ترانس در سال 90🔗10 تمرین شی گرا استاد علی پور #C🔗ترجمه مقاله TRIZ برای معماری نرم افزار🔗موضوع مقاله : پروتکل MOS و کاربرد آن در تحریریه های خبر🔗پاورپینت: MIS چیست؟🔗اسلاید کامل سیستم های اطلاعات سازمانی EIS🔗پروژه کارشناسی ارشد سیستم اطلاعاتی مدیریت (MIS)🔗اسلاید الگوریتمهای رمز متقارن(كلید پنهان)🔗نقشه کاربری اراضی شهرستان اسلامشهر🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت پارس سوئیچ در سال 83🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت پارس سوئیچ در سال 84🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت پارس سوئیچ در سال 86🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت پارس سوئیچ در سال 87🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت پارس سوئیچ در سال 88🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت پارس سوئیچ در سال 89🔗آمار معاملات و متغیرهای مالی شرکت پارس سوئیچ در سال 90
تحقيق تعلیم و تربیت از نظر نهج البلاغه|31018275|kqr
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تعلیم و تربیت از نظر نهج البلاغهرا مشاهده می نمایید .

تحقيق
متشکل از 35 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
فهرست مطالب:
مقدمه........................................................................................................................................2
تعلیم و تعلم ............................................................................................................................7
فضیلت علم .............................................................................................................................7
ارزش علم ...............................................................................................................................14
تربيت در نهج البلاغه ..............................................................................................................18
نهج البلاغه يك كتاب تربيتى ...............................................................................................18
ابعاد اساسى شخصيت على عليه السلام .............................................................................. 19
بعد شناخت.......................................................................................................................... 20
بعد جامعيت ..........................................................................................................................20
بعد وحدت............................................................................................................................21
نكته‏هاى تربيتى در نهج البلاغه جنبه عقلانى در شخصيّت آدمى ........................................23
عقل و تفكر در نهج البلاغه .................................................................................................24
علم و تفكر ..........................................................................................................................27
تربيت و عادت .....................................................................................................................29
تنبيه و پاداش ......................................................................................................................30
تقوا و تربيت .......................................................................................................................31
نتيجه ...................................................................................................................................34
مقدمه:
الحمدلله رب العالمین وصلی‏الله علی سیدنا وحبیب قلوبنا وطبیب نفوسنامحمدصلی الله علیه وآله وآله الطاهرین ولاسیما بقیة الله فی‏الارضین واللعنة علی اعدائهم اجمعین الی‏یوم الدین.
قال الله عزوجل: لقد من الله علی المؤمنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم آیاته‏ویزکیهم ویعلمهم الکتاب والحکمة وان کانوا من قبل لفی ضلال مبین ;
خدا بر اهل ایمان منت گذاشت که رسولی از خود آنها در میان آنان برانگیخت که بر آنهاآیات خدا را تلاوت کند و نفوس آنان را از هر نقص و آلایش پاک گرداند و به آنان احکام شریعت وحقایق حکمت‏بیاموزد، هر چند که قبل از آن در گمراهی آشکاری بودند.
موضوع تعلیم و تربیت «انسان‏» است و طراحی نظام صحیح و جامعی برای تعلیم وتربیت انسان، تنها از ناحیه وحی ممکن خواهد بود. قرآن کتاب انسان سازی و علی‏علیه السلام‏ترجمان و مبین قرآن است.
چه کسی غیر از آن حضرت می‏تواند مفسر کتاب خدا باشد؟