تعليم و تربيت از ديدگاه امام خميني

مطالب دیگر:
🔍پروپوزال تاثیر مشوق های صادراتی دولت بر عملکرد صادراتی شرکت ها مطالعه موردی شرکت های عضو بورس اوراق🔍پروپوزال تحليل تأثير ابعاد مسوؤليت اجتماعي بر پيشبرد اهداف سازماني درستاد سازمان بهزيستي کشور🔍پروپوزال تدوین راهبردهای توسعه مقصد گردشگری با رویکرد مدل فرد.آر.دیوید مطالعه موردی شهر تهران🔍پروپوزال اثر بخشی آموزش خانواده بر دیدگاه تربیتی مادران🔍پروپوزال ارائه مدل مطلوب توسعه زیر ساخت‌های صنعت چرم🔍پروپوزال ارزيابي سطح کیفی تامین کنندگان ماشین آلات و قطعات یدکی صنعت پالایش نفت بارویکرد فرایند تحلی🔍پروپوزال ارزیابی ارتباط میان ابعاد رهبری معنوی و رضایت شغلی کارکنان شعب بانک پارسیان در استان تهران🔍پروپوزال بررسی تاثیر اجرای برنامه بازتوانی بر کیفیت زندگی، میزان امید و افسردگی بیماران همودیالیزی🔍پروپوزال بررسی تاثیر راهکارهای پوشش ریسک در بازار سرمایهو تاثیر آن بر تمایل به سرمایه¬گذاری(مورد مطا🔍پروپوزال بررسی تاٌثیر شخصیت و سوگیریهای رفتاری بر تمایل رفتاری🔍پروپوزال بررسی جامعه شناسی دین در دیوان اشعار استاد شهریار🔍پروپوزال بررسی سطح بلوغ تجارت الکترونیک در شرکت های کوچک و متوسط استان تهران🔍پروپوزال بررسی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران (مطالعه موردیبانک پارسیان)🔍پروپوزال بررسی مدل سنجش سلامت و فساد اداری در شهرداری تهران🔍پروپوزال بررسی میزان رضایت مندی زیان دیدگان شخص ثالث از عملکرد بیمه ایرانمورد مطالعه شهرستان بوشهر🔍پروپوزال بررسی کیفیت خدمات مجتمع های آموزشی و پرورشی نواحی 1 و 2 شهرستان اردبیل🔍پروپوزال تحلیل و مقایسه ساختاری غزلیات سعدی و انوری🔍پروپوزال رابطه تعارض کار خانواده و کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمانی در کارکنان🔍پروپوزال رابطه خودکارآمدی،اهمال کاری و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در بین دانش آموزان🔍پروپوزال شناسايي موانع اجراي سيستم حسابداري منابع انساني در شركتهاي ايراني (مطالعه موردی گروه صنعتي
تحقيق تعليم و تربيت از ديدگاه امام خميني|31018277|kqr
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تعليم و تربيت از ديدگاه امام خمينيرا مشاهده می نمایید .

تحقيق
متشکل از 12 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
چنانچه تربیت اسلامی در بین ملت ما محقق بشود و همه قشرها اسلامی بشوند ، آسیب دیگری در این ملت محقق پیدا نخواهد کرد . امام خمینی ( ره )
در تعلیم و تربیت اسلامی نقطه آغاز تعلیم و تربیت ، انسان است . و هدف نهایی تربیت، شکوفایی استعدادها و کیفیات نظری به منظور تقرب به کمال مطلوب خداست که بایستی محور همه برنامه ها و اقدامات تربیتی قرار گیرد . بنابراین ما پرورش یافتگان وارث انبیاء هستیم و سابقه درخشان فرهنگی داریم ، جاده زندگی مان از کمربندی اسلام گذشته و ترمینال آن غنی از فرهنگ و تمدن و تربیت است ، خط سیر ما مرز جغرافیایی ندارد ، فرهنگ ما قله های قلمرو اندیشه ی نظم و انضباط را فتح نموده است ، زیرا شکوفایی استعدادها باید با برنامه مدبرانه و ... دین مدارانه ... زیر سایه درخت اسلام و با راهنمایی وارثان انبیاء صورت گیرد و در این مقاله سعی شده به تعلیم و تربیت از نگاه معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران پرداخته و اصول و روش هایی که در تعلیم و تربیت باید به آن اشاره نمود و طبق آنها پیش رفت تا در تربیت آیندگان انحرافی ایجاد نشود ، اشاره شده است . چرا که تعلیم و تربیت در یک کشور یک امر حساس به شمار می رود که اگردر کنار یکدیگر باشد و به صورت صحیح عملی گردد شاهد ترقی های همه بعدی و همه جانبه آن کشور خواهیم بود و در سایه تعلیم و تربیت درست هیچ گونه بزهکاری و تبه کاری را در جامعه مشاهده نخواهیم کرد و در این صورت عدالت ، عطوفت ، برادری ، حلم ، تواضع و صداقت فعالیت و خلاقیت ، آزادی قرآنی ، حفظ شخصیت افراد ، روحیه تعادل ، جایگزین اخلاق و علوم رذیله خواهد شد .
- کودک آدمی به سر حد کمال می رسد . که حکومت و تسلط کامل بر خویش داشته باشد ، یگانه مقصود و منظور تربیت اخلاقی و دینی آن است که انسان مالک و مختار نفس خویش گردد . و به جای آنکه اسیر و تابع هواهای نفسانی خود باشد ، هر میل و هوس او را به طرفی بکشاند همیشه زمام امیال خود را در کف خویش داشته باشد . بنابراین باید به کودکان خود یاد بدهیم که چگونه آزادگی خود را در اسیر کردن هواهای نفسانی بجویند و برای همین است که عده ایی تربیت را فتح مداوم قیدو بندهای نفسانی تعریف کرده اند و معتقدند آدمی هنگامی که تربیت می شو