تفاوت شیعه و سنی

مطالب دیگر:
📎بررسی ویژگی ها و مشخصات انواع مختلف بیابان ها و کویرهای ایران و جهان📎بررسی ارتباط و تاثیر هوش معنوی بر شادکامی و امیدواری📎بررسی معماری و پیاده سازی و مشخصات پایگاه داده های موازی📎بررسی پدافند در مقابل حملات ويژه شامل شيميايي و ميكروبي و هسته‌اي📎بررسی انواع فرآیند های پرتو درمانی📎پروپوزال آماده در خصوص بررسی هوش هیجانی در افراد معتاد و غیر معتاد📎بررسی فلسفه الهي پروتاگوراس و فلسفه مابعدالطبيعه پروتاگوراس📎پروژه مالي آماده بررسی اصول و طراحي سيستم انبارداري📎بررسی پلورالیسم و انگیزه های پیدایش تفکر پلورالیسم و بعد عملی و اصول و مبانی پلورالیسم دینی📎بررسی ویژگی های انواع پلوئید ها و کاربرد آنها در اصلاح نباتات📎بررسی و مطالعه تاثير جهل يا اشتباه بر مسئوليت كيفري در حقوق آمريكا📎تاثیرات زمان های پوست کندن (blanching) عناصر معدنی مستخرج در جانشین اسفناج📎بررسی تاریخچه و جغرافیا و زندگی عمومی مردم شهر طالقان📎پروژه درس اصول و مبانی شهر سازی ، بررسی بناهای تاریخی شهر اردکان استان یزد📎بررسی تاریخچه آجر و مراحل تولید آجر و نقش آجر در معماری📎تحقیق بسیار جامع در مورد پیدایش الکترومغناطیس و فیزیک امواج الکترومغناطیسی📎بررسی ساختار و ویژگی ها و مشخصات چوب و تاريخچه مصرف چوب📎جامعترین تحقیق در سطح اینترنت در خصوص هنر منبت کاری ، تاریخچه و انواع و آثار و اصول و بزرگان هنر منب📎بررسی تاریخچه هنر معرق روی چوب ، بسیار جامع📎بررسی ساختار و ویژگی های انواع تبخيركننده ها در صنایع
تحقيق تفاوت شیعه و سنی|31018283|kqr
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تفاوت شیعه و سنیرا مشاهده می نمایید .

تحقيق
متشکل از 11 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
اختلاف شیعه و اهل سنت در این مسائل به اختلاف در مبانی استنباط احکام دینی بر می گردد.هر یک از مذاهب فقهى اسلامى براى استنباط احکام دین، از یکسرى اصول و مبانى بهره می گیرند.طبیعى است که اگر در اصول، مبانى و منابع استنباط با هم اختلاف داشته باشند، نتیجه و رهاورد استنباط ها متفاوت خواهد شد.بسیارى از اختلافات فقهى شیعه و سنی،‌ ریشه در تفاوت دیدگاه ها در اصول و مبانى استنباط دارد، مثلا‍ً اهل سنت افزون بر قرآن و سنت پیامبر(ص) به سنت صحابه و گاهى به سنت تابعین ارزش مى دهند،‌ ولى شیعه افزون بر قرآن و سنت پیامبر (ص)، به سنت اهل بیت پیامبر(ص) بها مى دهند و سنت صحابه را اگر مستند به سنّت پیامبر نباشد، به عنوان منبع شرعى نمى پذیرند.برخى از اختلافات فقهى ریشه در همین نکته دارد. اختلاف در وضو هم از همین نوع است. شیعیان با تمسک به حدیث ثقلین، به اهل بیت و امامان معصوم(ع) مراجعه مى کنند و احکام شرعى خویش را فرا مى گیرند، امّا اهل سنّت این چنین نیستند.در زمان خلفا به ویژه خلیفة دوم (عمر) سیاست جلوگیرى از نشر حدیث رواج داشت و خلفاى بعدى تا زمان عمر بن عبدالعزیز، همین سیاست را در پیش گرفتند که سرانجام بسیارى از روایت هاى پیامبر اسلام(ص) و حوادث صدر اسلام به فراموشى سپرده شد و نسل هاى بعدى نسبت به آن بیگانه شدند.ازاین پس شیعیان با مراجعه به امامان معصوم(ع) توانستند سنت فراموش شده پیامبر(ص) را دریابند و آن را سرمشق زندگى خویش قرار دهند؛ به عنوان مثال: امام باقر(ع) در این راستا ظرف آبى برداشت و به وضو پرداخت و فرمود: پیامبر (ص) چنین وضو مى ساخت. کیفیت وضوى اهل سنت به جهت تفسیرى است که ایشان از آیه «فاغسلوا وجوهکم و ایدیکم الى المرافق» دارند. ظاهر معناى آیه چنین است که صورت و دست‏ها را تا آرنج بشویید. اهل سنت از کلمه «الى» خیال مى‏کنند که آیه مى‏گوید دست‏ها را از سرانگشتان به طرف آرنج بشویید، ولى با اندکى دقّت روشن مى‏شود که کلمه «الى» تنها براى بیان حدّ شستن است، نه کیفیّت شستن.توضیح: آیه درست به آن مى‏ماند که انسان به کارگرى سفارش مى‏کند دیوار اتاق را از کف تا یک متر رنگ کند. بدیهى است منظور این نیست که دیوار از پایین به بالا رنگ شود، بلکه منظور این است که این مقدار باید رنگ شود، نه بیشتر و نه کمتر. بنابراین فقط مقدارى از دست که باید شسته شود، در آیه ذکر شده اما کیفیت آن در سنت پیامبر (که به وسیله اهل بیت به ما رسیده) آمده است و آن شستن آرنج است به طرف سر انگشتان.