تفسیر المیزان سوره نساء

مطالب دیگر:
📌پروپوزال بررسی تاثیر هوش رقابتی بر فروش محصولات بیمه ای مطالعه موردی: نمایندگان فروش بیمه ایران استا📌پروپوزال بررسی عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری( مورد مطالعه بانک ملت )📌پروپوزال رابطه تعهد سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی در سازمان تامین اجتماعی استان گیلان📌پروپوزال بررسي تأثير فرهنگ سازماني بر مديريت دانش گمرک فرودگاه بين المللي امام خميني(ره)📌پروپوزال گردشگری، انگیزه ها و عوامل مرتبط با آن (نمونه بررسی: شهر قصرشیرین)📌پروپوزال بررسی اثرات سیستم حمل‌ونقل چندوجهی در بهبود عملکرد بندر شهید رجایی📌پروپوزال بررسي تأثیر ابعاد کیفیت زندگی کاری بر رضایت کارکنان دستگاه های اجرایی استان گیلان📌پروپوزال دانش‌آفرینی در سازمان‌های رسانه‌ای با استفاده از مدل نوناکا📌پروپوزال بررسي عوامل مرتبط با اجرای موفق مدیریت ارتباط با مشتری با رويكرد فازي📌پروپوزال بهینه سازی هزینه های سازمان خدماتی با نگاه موردی به شرکت کشتیرانی📌پرسشنامه عزت نفس (فرم تجدید نظر شده پرسشنامه کوپر اسمیت )📌پرسشنامه عزت نفس سازمانی پیرس و همکاران📌پرسشنامه علائم مرضي كودكان (CSI-4)📌پرسشنامه عوامل تاثیر زیستی در بروز سوء مصرف مواد📌پرسشنامه فرهنگ سازماني و فناوري اطلاعات و ارتباطات📌پرسشنامه گرايش به تفكر انتقادي كاليفرنيا📌پرسشنامه محقق ساخته در ارتباط با دوستي هاي قبل از ازدواج📌پرسشنامه مديران وکارکنان سازمان📌پرسشنامه مديريت ارتباط با مشتري📌نقش بازاريابي در ايجاد تقاضا براي خدمات بانكي
تحقيق تفسیر المیزان سوره نساء|31018285|kqr
دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد تفسیر المیزان سوره نساءرا مشاهده می نمایید .

تحقيق
متشکل از 44 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
بيان آيه
بطورى كه از همين آيه (كه اولين آيه اين سوره است ) برمى آيد سوره نساء در مقام بيان احكام زناشوئى است ، از قبيل اينكه : ((چند همسر مى توان گرفت ))، ((با چه كسانى نمى توان ازدواج كرد)) و... و نيز در مقام بيان احكام ارث است و در خلال آياتش امورى ديگر نيز ذكر شده ، نظير احكامى از نماز، جهاد، شهادات ، تجارت و غيره و مختصرى هم درباره اهل كتاب سخن رفته است .و مضامين آياتش شهادت مى دهد بر اينكه اين سوره در مدينه و بعد از هجرت نازل شده و از ظاهر آنها بر مى آيد كه يك باره نازل نشده است ، هر چند كه غالب آيات آن بى ارتباط به هم نيستند.و اما آيه مورد بحث با چند آيه بعدش كه متعرض حال يتيمان و زنان است فى نفسه به منزله زمينه چينى براى مسائل ارث و محارم است كه بزودى متعرض آن خواهد شد و اما عدد زوجات كه در آيه سوم از آن سخن رفته هر چند كه مساءله زوجات از امهات مسائل سوره است اما آيه شريفه به عنوان طفيلى و استفاده از كلام ذكر شده ، كلامى كه گفتيم جنبه مقدمه و زمينه چينى دارد.يَأَيهَا النَّاس اتَّقُوا رَبَّكُمُ...در اين آيه مى خواهد مردم را به تقوا و پروا داشتن از پروردگار خويش ‍ دعوت كند، مردمى كه در اصل انسانيت و در حقيقت بشريت با هم متحدند و در اين حقيقت بين زنشان و مردشان ، صغيرشان و كبيرشان ، عاجزشان و نيرومندشان ، فرقى نيست ، دعوت كند تا مردم درباره خويش به اين بى تفاوتى پى ببرند تا ديگر مرد به زن و كبير به صغير ظلم نكند و با ظلم خود مجتمعى را كه خداوند آنان را به داشتن آن اجتماع هدايت نموده آلوده نسازند، اجتماعى كه به منظور تتميم سعادتشان و با احكام و قوانين نجات بخش تشكيل شده مجتمعى كه خداى عزوجل آنان را به تاءسيس آن ملهم نمود، تا راه زندگيشان را هموار و آسان كند همچنين هستى و بقاى فرد فرد و مجموعشان را حفظ فرمايد.از همين جا روشن مى شود كه چرا در آيه شريفه ، خطاب را متوجه ناس ‍ (همه مردم ) كرد و نه به خصوص مؤ منين و نيز چرا فرمان ((اتقوا)) را مقيد به قيد ((ربكم )) كرد و نفرمود: ((اتقوا الله از ((خدا)) پروا كنيد))، بلكه فرمود: (از پروردگار خود پروا كنيد) چون صفتى كه از خدا به ياد بشر انداخت (كه همه را از يك نفر خلق كرده ) صفتى است كه پر و بال آن تمامى افراد بشر را مى گيرد و اختصاصى به مؤ منين ندارد و اين صفت خود يكى از آثار ربوبيت او است چون منشاءش ((ربوبيت )) خدا يعنى تدبير و تكميل است نه ((الوهيت )) او.و اما اين كه فرمود: ((خدائى كه شما را از يك نفس آفريد))، منظور از ((نفس )) به طورى كه از لغت برمى آيد عين هر چيز است مثلا مى گويند: ((جائنى فلان نفسه فلانى خودش نزد من آمد)) در اينجا منظور اين است كه عين او آمد. البته منشاء اينكه دو كلمه ((نفس )) و ((عين )) متعين در معناى ((چيزى كه بوسيله آن شى ء، شى ء مى شود))